Museotaksvärkki

Museotaksvärkillä on oma bloginsa, jota Hanna Jaakola päivittää säännöllisesti:

KÖYLIÖ-SEURAN MUSEOTAKSVÄRKKI LEADER-HANKE

Köyliö-seura ry:n Museotaksvärkki-hanke tallentaa ja päivittää köyliöläistä aineellista kulttuuriperintöä talkoohengessä. Hankkeen tavoitteena on päivittää Tuiskulan Torpparimuseon, Räisälä-museon, Yttilän Museokoulun sekä Köyliön kappeliseurakunnan esinekokoelmat ja -luettelot tähän päivään.

Työtä on runsaasti, joten talkoolaisten merkitys ja apu on hankkeelle erityisen tärkeää ja tavoitteenamme on yhdessä turvata köyliöläisen kulttuuriperinnön säilyminen. Tiedossa on esimerkiksi riukuaitataksvärkki, jonka yhteydessä uusitaan mm. Tuiskulan Torpparimuseon pihamaan riukuaita. Lisäksi järjestämme esinevalokuvaus- ja esineinventointitalkoita.

Lisätietoja Museotaksvärkki-hankkeesta:

Hanketyöntekijä Hanna Jaakola, puh. 0442439633 museotaksvarkkihanke@gmail.com

Hankkeen johtaja Mikko Eskola, puh. 044 3080803.

ESINEKOKOELMAKOULUTUS

Köyliö-seura ry:n Museotaksvärkki-hanke järjestää kotimuseoiden ylläpitäjille esinekokoelmakoulutusta

Yttilän Museokoululla 11.4.2018 klo 9-15 (Pyhän Henrikintie 348).

Jos varastoistanne löytyy aarteita ja muistoja menneestä tai muuten asia kiinnostaa, olette lämpimästi tervetulleita kuulemaan asiantuntijoiden neuvoja esinekokoelmien luetteloinnista, hoidosta ja ylläpidosta.

Koulutuksen tulevat pitämään Satakunnan Museon maakuntatutkija Akuliina Aartolahti sekä esinekonservaattori Kaisa Lindewall. Koulutus kestityksineen on kaikille avoin ja maksuton.

Ilmoittauduthan osoitteeseen museotaksvarkkihanke@gmail.com tai numeroon 044 243 9633 7.4.2018 mennessä.

Lisätietoa tulevasta koulutuksesta ja Museotaksvärkki-hankkeesta voi käydä lukemassa hankkeen blogista: https://museotaksvarkki.wordpress.com/